Moduler i Bridge Transport
Vital
Vital er en samhandlingsmotor som tilrettelegger for kommunikasjon mellom aktørene, basert på EDI-meldinger (XML og EDIFACT), samt API. Andre integrasjoner kan tilpasses enkeltkunder ved behov. Vital inneholder en varslingshub hvor du for eksempel kan motta SMS-varslinger ved forsinkelser. Det er også en transportportal for administrasjon hvor du får en detaljert oversikt over oppdrag, data fra app (signerte dokumenter ol.), enkel oversikt over vareutlevering/mottak, eller annen manuell administrasjon. Vital har også ruteplanlegging, og løsningen støtter intermodal transport.
Track & Trace (app)
Track & Trace er en app med mulighet for sporing og kommunikasjon med sjåfør. I appen kan du skanne varer, traller, container inn og ut av bilen, og det vil komme varslinger ved feil eller mangler ved levering. Avvikshåndtering skjer direkte i appen, og du kan registrere og spore hendelser i leveransekjeden. Sjåføren kan bruke appen for å gi/motta informasjon om oppdraget, informere om avvik, eller oppdatering om leveranse.
Dataplattform med dashbord
Bridge Transport generer store datamengder. En dataplattform med dashboard som samler alle data på ett sted, kan settes opp i tjenesten. Dashboard gir deg både en operativ oversikt for å styre transporten, og hjelper deg samtidig med å se utviklings- og optimaliseringsmuligheter, samt følge opp ulike KPI’er knyttet til økonomi og bærekraft.
Et godt verktøy for kontinuerlig å optimalisere, effektivisere, forbedre og innovere.
Pickup & Delivery plan
Funksjonen Pickup & Delivery plan gjør administrasjon og ressursallokering enkelt. Fra ordre og ruteplan genererer systemet turer, og knytter disse til transportører. Turer kan planlegges, endres, flyttes og avvikbehandles ved behov. Transportør eller transportkjøper kan tildele ressurser til turer ved å bruke ressursregisteret i løsningen, eller via «drag-and-drop».
Economy
Økonomifunksjonen i Bridge Transport gir kunden full kontroll på oppgjørsprosessen. Prisavtaler legges inn for hver transportør, og velges deretter på oppdrag ut ifra strekning og partner. Dersom det skjer avvik, finnes det en oppgjørsfunksjon som sparer kunden for mye arbeid (fakturakontroll, oppdateringer, kreditering m.m.). Alt som er i henhold til prisavtale går automatisk. Dere får også tilgang på detaljert fakturaspesifikasjon med rapporter og historikk på alle oppgjør.