TakeCargo TMS dekker alle transportrelaterte prosesser, fra varebestilling til faktura, og gir alle aktørene (transportkjøper, transportør og vareleverandør) full oversikt over oppdraget og eventuelle avvik, slik at tiltak kan iverksettes.
En felles kommunikasjonsløsning som TakeCargo gir mange fordeler:
Et «nav» med et felles kommunikasjonsgrensesnitt (basert på standarder innen transportformidling)
Løsningen er i produksjon hos de største aktørene innen transportformidling i Norge i dag
Lav pris
Minimal investering og rask implementering (uten krav til lokal programvare)
Sikker og stabil drift og stor kapasitet
Rik funksjonalitet
Ingen barrierekostnader ved bytte av transportør
Ingen binding til IT-leverandør
Enkelt å ta løsningen i bruk i andre land
Dette gjør det mulig å få til en kostnadseffektiv og enkel implementering av elektronisk samhandling mellom alle parter innen område transportformidling
Integrasjon mot Norsk Lastbærer Pool
TakeCargo dekker alle transport- relaterte prosesser, fra varebestilling til økonomisk avregning, og gir alle aktørene (transportkjøper, transportør og vareleverandør) full oversikt over oppdraget.
Planlegging (ruteplan og administrasjon)
Bestilling
Gjennomføring
Avvikshåndtering
Avregning (e-faktura og kontroll)
Rapportering og statistikk
TakeCargo kan brukes på alle typer transportoppdrag og bestillinger.
TakeCargo TMS er en felles kommunikasjonsløsning som tar hånd om all nødvendig informasjon ved avvikling av et transportoppdrag. All kommunikasjon gjennomføres elektronisk, og integreres mot deltagernes egne IT-systemer eller via web. Deltagerne har derfor ikke behov for å integrere sine systemer mot mange ulike transportører, slik tilfellet ofte er i dag. Man trenger kun et kontaktpunkt – TakeCargo. Her kommuniserer man mot alle parter tilknyttet løsningen, via det samme teknologiske grensesnittet.
Systemet gir muligheter for egen menystyring tilpasset deltagernes individuelle behov – TakeCargo passer derfor i ulike bransjer. Løsningen brukes i dag blant annet av aktører innenfor transport av dagligvare, byggevare og elektronikk.
Alle forhold som normalt beskrives i et fraktbrev legges inn i systemet. Dette gjelder f.eks. hentetidspunkt, vekt, volum, antall paller og krav til gods. Ved rutinemessige oppdrag kopieres denne informasjon, slik at kun den informasjon som krever endring behandles i hvert enkelt oppdrag.
En oppdatert leverandørportal gir økt nytte også for leverandørene!Utvidet samhandling forenkler hverdagen, sparer tid og øker verdiskapningen
Med vår oppdaterte leverandørportal, utvides samhandlingen og resulterer i forenklinger som gir redusert tidsbruk og lavere kostnader.
Følgende priser er gjeldene:
Abonnementsavgift per mnd
Abonnementsavgift – kun Web (belastes kvartalvis)
Abonnementsavgift – intergrert løsning per mnd (belastes kvartalvis)
Transaksjonskostnad
Marius Risan
Salgs- og markedssjef
Telefon: +47 917 56 222
E-post: marius@tradesolution.no
Arnstein Dragland
Prosjekt- og kundekoordinator
Telefon: +47 950 20 565
E-post: takecargo@tradesolution.no