Gå til innholdet

Våre kompetansegrupper – en felles innsats for gode løsninger!

Kompetansegruppene består av fageksperter som på vegne av sin bedrift og bransjen, bistår og gir råd til Tradesolution om kvalitet og videre drift av de ulike bransjetjenestene. Deres erfaring og kompetanse er viktig i arbeidet med å etablere retningslinjer og standarder som bransjen kan jobbe etter, samt å sikre gode prioriteringer i videreutviklingen av våre tjenester i den digitale forretningshverdagen.

EPD

Bidrar til at bransjens aktører tar ut nytten ved effektiv utveksling og utnyttelse av masterdata, gjennom kontinuerlig vurdering av aktørenes behov for informasjon om produktene og mulige forenklinger i utnyttelse og bruk av verktøy og prosesser.

Representanter

Thomas Weihe, DLF – Thomas Lindeman, NorgesGruppen – Lena Hansen, Rema 1000 Norge – Harald Hassel, Mills – Albert Wezelman, COOP Norge Handel – Sven Erik Andersen, ServiceGrossistene – Malin Lundgren, TINE – Stian Holm-Salvesen, Haugen-Gruppen

Har du innspill og synspunkter om EPD til gruppen? Send oss en e-post.

MEDIASTORE

Gruppen har fokus på felles retningslinjer knyttet til behov og bruk av produktbilder og annet digitalt innhold knyttet til den digitale merkevaren.

Representanter

Lasse Mørkhagen, Rema 1000 Norge – Pål Rusten, Findus Norge – Anne Bache Dahl, NorgesGruppen – Siri Kolberg, Orkla – Christine Sund, Den Stolte Hane – Morten Remberg, Mills – Kim Tony Gravdal Nguyen, Servicegrossistene – Torfinn Dal, Coop Norge

Har du innspill og synspunkter om MediaStore til gruppen? Send oss en e-post.

SERVERING

Denne gruppen er med å sette et felles målbilde og prioriteringer for vår satsing og utvikling av tjenester rettet mot KBS og Storhusholdning.

Representanter

Bjørn Stangjordet, NorgesGruppen – Marit Halvorsen, TINE – Morten Gabrielsen, Kolly – Jan van der Burg, Servicegrossistene – Christine Sund, Den Stolte Hane – Frank Hauge, Findus Foodservice

Har du innspill og synspunkter om Severing til gruppen? Send oss en e-post.

INCREASE

Bidrar til at alle analyse- og salgsverktøy er best mulig tilpasset salgshverdagen til aktørene i både dagligvare og servering.

Representanter

Lasse Lærum, Mills – Per-Arne Baakind, Mondeléz – Frank Hauge, Findus – Håvard Arntsen, Findus – Kristian Corell, Scandza – Erik Lien, Mersalg – Robert Jelsnes, Kavli – Marius Libo, Dr. Oetker

Har du innspill og synspunkter om Increase til gruppen? Send oss en e-post.

SPACE

Som et ledd i en tidskritisk produktlanseringsprosess, jobber gruppen med felles retningslinjer for en mest mulig effektiv og riktig produksjon av sortiments- og hylleplassoversikter.

Representanter

Geir Hysestad, Coop Norge Handel – Thor Erik Christophersen, NorgesGruppen – Tore Løvbrøtte, NorgesGruppen – Bjørn Arne Berg, NorgesGruppen – Kenneth Brendjord, REMA Franchise Norge – Hege Løtvedt, REMA Franchise Norge

Har du innspill og synspunkter om Space til gruppen? Send oss en e-post.

RECALL

Gruppen jobber for at bransjen skal ha en felles tjeneste og løsning for en rask, presis og trygg tilbakekalling og tilbaketrekking av produkter når det er nødvendig.

Representanter

Gunn Sigrid Høiby-Pettersen, Coop Norge Handel – Ståle Svendgård, COOP Norge Handel – Terje Nygård, COOP Norge Handel – Beate Høyland, NorgesGruppen – Mona Brandsdal, Mills – Lydia Lineikro, REMA Franchise Norge – Eliza Gmerek, Nortura – Elin Hallenstvedt, Nortura – Elisabeth Kildal Engesgaard, Orkla Foods – Ingrid Mørkeseth, Kavli

Har du innspill og synspunkter om ReCall til gruppen? Send oss en e-post.

Martin Aannestad

Administrerende direktør, ASKO Oslo AS

"

Gjennom Tradesolutions tjenester og løsninger øker vi tilgjengeligheten og kvaliteten på viktig data som benyttes i hundrevis av systemer i verdikjeden.

Med «riktig første gang» sparer vi utrolig mye tid og penger, og det er med å redusere matsvinn. Dette kommer både forbrukeren og miljøet til gode.

– Styreleder i Tradesolution

Christine Sund

Direktør Storhusholdning og Industri, Den Stolte Hane

"

Jeg ønsket å delta i gruppen fordi jeg brenner for en effektiv verdikjede og gode løsninger som legger til rette for at leverandører skal kunne bygge merkevarer og løfte salget.

Selgende og informative bilder er en forutsetning for å lykkes. Mange leverandører har en stor jobb å gjøre. Oppfordrer alle som er opptatt av å selge mer varer og bygge sine merkevarer til å prioritere å oppdatere sine bilder i MediaStore i henhold til dagens krav.

– MediaStore kompetansegruppe

Helge Hasselgård

Adm. direktør, DLF

"

Merkevareleverandørene jobber kontinuerlig med produktvikling og innovasjon for å kunne gi forbrukerne god kvalitet, trygge og bærekraftige produkter og et spennende utvalg når de står ved hylla.

I dette krevende arbeidet bidrar Tradesolution med viktig innsikt og smarte løsninger.

– Nestleder i Styret i Tradesolution