Gå til innholdet
Tradesolution > EPD > Hvordan registrere produktinformasjon i EPD?

Hvordan registrere produktinformasjon i EPD?

Som etablert selskap og bruker av EPD, vil mye av ditt arbeid og løpende oppfølging foregå gjennom kundeportalen (fra 2018). Når produktinformasjon registreres eller endres i portalen vil du ha tilgang til veiledning underveis i prosessen: Både hvilken informasjon og hvordan denne skal registreres. Inntil ny EPD-base er på plass, brukes nåværende EPD-base.

Kort gjennomgang – EPD i praksis

Under kan du se filmen «EPD i praksis» som er et sammendrag av prosessen; min oversikt, registrering, endring og kontroll.

Bruk av EPD-basen

Vi har samlet alt du trenger å vite om EPD-basen i en LENKE TIL BRUKERVEILEDNING EPD. Her finner du full dokumentasjon om bruk av EPD-basen.

Kort gjennomgang – Hvordan beregne fyllingsgrad

Under kan du se filmen «Beregne fyllingsgrad» som er en kort innføring i hvordan beregne fyllingsgrad for ulike produkter.

Tilbakekalling og tilbaketrekking

I tilfeller av tilbakekalling og tilbaketrekking, følges i dag retningslinjer i STAND008 med tilhørende utfylling varslingsskjema – dette er langt på vei en manuell prosess.

Ny bransjeløsning forenkler jobben!

Den nye bransjeløsningen for tilbaketrekking og tilbakekalling vil lanseres og gjøres tilgjengelig via Tradesolutions nye kundeportal, i løpet av første kvartal 2018. Tjenesten vil være en ny og effektiv måte å gjøre jobben på, og sikrer den enkelte leverandør:

  • Enklere, raskere og mer effektiv registrering, samt kvalitetssikring av den nødvendige produktinformasjonen – tjenesten henter produktinformasjon fra EPD-basen, samt bilder fra MediaStore
  • Trygghet for at nødvendig informasjon blir distribuert raskt og effektivt til alle aktuelle mottakere – I tillegg til egne valg, vil omfang av grossister og butikker kontrolleres opp mot listing registrert hos Tradesolution i forbindelse med lanseringsvinduene
  • Forenkling av dialogen mellom partene (alt på et sted) – Ved hjelp av API varsles eksterne løsninger/apper etc. hos aktuelle grossister og kjeder umiddelbart etter at saken er registrert i portalen. All påfølgende dialog og informasjonsutveksling gjøres i portalen og vil kunne logges og lagres

Kontakt oss

Trenger du support i EPD?
Vi hjelper deg gjerne!

Telefon: 22 97 13 20
E-post: epd@tradesolution.no

Mottakere av EPD-data

Coop Norge Handel AS
NorgesGruppen ASA
Rema 1000 i Norge AS
Reitan Convenience AS
ServiceGrossistene AS
Kolonial.no
Marked.no (Rapide AS)
Handleriet.no (Matreb AS)
Samkjøpsgruppen AS
Lokalmat.no

L2 2018 – Innlevering
EPD Sjekkpunkt

dager

timer

min

sek

Våre kunder, eiere og partnere


Kart og veibeskrivelse