Skreddersydd CRM-løsning gir en mer effektiv hverdag for Pierre Robert
Mer effektive butikkbesøk, enklere kampanjeoppfølging, mindre utsolgt og en bedre kundeopplevelse. Den nye, skreddersydde CRM-løsningen fra Tradesolution har gitt Pierre Robert en enklere og mer effektiv hverdag.
Pierre Robert Group, ett av ORKLAs tolv porteføljeselskaper, er godt kjent for sin kolleksjon av undertøy i ull, økologisk bomull og resirkulerte materialer som finnes i de fleste dagligvarebutikker. Nå etter sommeren byttes vår- og sommersortimentet med ullvarer.
Pierre Robert er opptatt av at sortimentet tilpasses hvert profilhus. Det er store forskjeller mellom de ulike kjedene, både i sortimentsbredde, antall kampanjer og type kampanjer. Det er viktig at hyllene alltid ser bra ut og ikke er tomme for varer, og det nye systemet sikrer at denne jobben går smidig og raskt.
Forhåndsdefinerte kampanjepakker og tilpasset sortiment til ulike butikker
Et sterkt ønske fra Pierre Robert Group da de skulle bytte til ny CRM- og salgsstøtteløsning, var muligheten til å forhåndsdefinere produkt- og kampanjepakker.
– Vi som jobber inne med kampanjer og produktpakker kan nå definere ferdige produktpakker til ulike butikkstørrelser, og kan enkelt gjøre endringer i løsningen, sier Elisabet Askilsrud, salgssjef i Pierre Robert Group.
Det gjør jobben langt enklere, både for oss som jobber med sortiment, space og kampanjer inne, og ikke minst for selgere og salgsfremmere ute i butikkene. Langt raskere synkronisering og online oppdatering gjør også hverdagen mer effektiv for selgerne, sier Askilsrud.
Les mer om Increase CRM- og salgsstøttesystem fra Tradesolution
Spesialtilpasset CRM-system
Salgsstaben sørger for håndtering av varer og påfylling i butikk. Ordre gjøres via planogram, og fakturering og kreditering gjøres direkte mot butikkene. Det krever en del spesialtilpasninger i CRM- og salgsstøttesystemet.
– Da vi byttet til Increase Suite fra Tradesolution på nyåret, var det med moduler og integrasjoner som var spesialtilpasset våre behov, sier Askilsrud. Planogram med tydelige bilder, god produktinformasjon og oppdatert lagerstatus var en av modulene som ble skreddersydd til oss. Priser og kampanjeinformasjon hentes automatisk fra Microsoft Dynamics, og gjøres tilgjengelig for selger i salgsøyeblikket.
– Vi ønsket oss et salgsstøttesystem som skulle være så brukervennlig at alt kunne gjøres digitalt, og det har vi fått. Det gjør butikkbesøkene enklere, og reduserer risiko for feil, sier hun.
Planogram med bilder, produktinformasjon og oppdatert lagerbeholdning gjør hverdagen enklere
Trude Stensbraaten er selger i Pierre Robert Group. I hver butikk tar hun en status på beholdningen, rydder og tar opp ny ordre.
– Nå vet jeg at butikkene får levert det jeg setter i ordre og til hvilken tid, fordi varebeholdningen oppdateres fortløpende i planogrammet. Dessuten kommer også prisene opp automatisk, og jeg opplever at det jeg trenger er i løsningen. Alt dette gjør at jeg nå kan gjøre jobben min bedre og mer effektivt, sier Trude fornøyd.
Skreddersydd CRM-løsning er et tett samarbeid mellom Pierre Robert Group og Tradesolution
Pierre Robert Group tok i bruk Increase Suite CRM- og salgsstøttesystem på nyåret. En prosjektgruppe fra begge selskaper har jobbet tett i omtrent ett år for å tilpasse systemene og integrasjoner for sømløs samhandling.
– Høy kompetanse og tilgjengelighet i begge selskaper, og stor interesse for å få til en god løsning har gitt oss et godt resultat, sier Ørjan Jensen, IT-koordinator i Pierre Robert Group.
– Vi satser sammen med Tradesolution for å lykkes enda bedre i butikk, og det gjør også kundene våre mer fornøyde, sier salgssjef Askilsrud.