Gå til innholdet
Tradesolution > Tjenester > ReCall – effektiv tilbakekalling og tilbaketrekking

ReCall er en effektiv, rask og trygg tjeneste for tilbakekalling og tilbaketrekking av produkter!

Selv med godt arbeid knyttet til produktinformasjonen i EPD-basen, prognoseportalen og en vellykket lansering av produktet, skjer det likevel fra tid til annen at produkter må tilbakekalles eller tilbaketrekkes.

ReCall-tjenesten sikrer at du får gjort dette raskt, trygt og effektivt!

Tilbakekalling og tilbaketrekking

I tilfeller av tilbakekalling og tilbaketrekking skal leverandører nå benytte – ReCall – som erstatter tidligere varslingskjema i STAND. ReCall får man tilgang til via Tradesolutions kundeportal, og er en ny og effektiv måte å gjøre jobben på, som sikrer den enkelte leverandør:

  • Enklere, raskere og mer effektiv registrering, samt kvalitetssikring av den nødvendige produktinformasjonen – tjenesten henter produktinformasjon fra EPD-basen, samt bilder fra MediaStore
  • Trygghet for at nødvendig informasjon blir distribuert raskt og effektivt til alle aktuelle mottakere: I tillegg til egne valg, vil omfang av grossister og butikker kontrolleres opp mot listing registrert hos Tradesolution i forbindelse med lanseringsvinduene
  • Forenkling av dialogen mellom partene (alt på et sted) : Ved hjelp av API varsles eksterne løsninger, apper etc. hos aktuelle grossister og kjeder umiddelbart etter at saken er registrert i portalen. All påfølgende dialog og informasjonsutveksling gjøres i portalen og vil kunne logges og lagres.

Under kan du se vår lille informasjonsvideo om ReCall-portalen. I tillegg finner du nyttig informasjon i Brukerveiledning ReCall og i A quick guide to the ReCall API

Se vår animasjonsvideo om ReCall-portalen

Tilbake til EPD

 

 

«Vi er veldig fornøyd med ReCall-løsningen. Synes den er enkel i bruk, og at det blir mindre hektisk når vi kan kommunisere til alle kjedene samtidig. I tillegg har vi logg på all dialog vi har hatt med dem»

Mona Brandsdal
Kvalitetssjef, Mills

Kontakt oss

Trenger du support i EPD?
Vi hjelper deg gjerne!

Telefon: 4000 7475
E-post: epd@tradesolution.no

Blid mann og kvinne med headsett. Foto

Mottakere av EPD-data

Coop Norge Handel AS
NorgesGruppen ASA
Rema 1000 i Norge AS
Reitan Convenience AS
ServiceGrossistene AS
Kolonial.no
Marked.no (Rapide AS)
Handleriet.no (Matreb AS)
Samkjøpsgruppen AS
Lokalmat.no

L2 2024 – Siste frist for innlevering hos EPD Sjekkpunkt: Fredag 12. april

dager

timer

min

sek

Ønsker du raskere behandlingstid? Vi oppfordrer til å levere inn produktene i god tid innen fristen!