Automatisk kontroll
All grunndata som meldes inn i EPD leses gjennom EPDs importsystem. Importsystemet kontrollerer informasjonen maskinelt for logiske feil. I tillegg kontrolleres mangler ved informasjonen i henhold til gjeldende informasjonsbredde og gyldigheten av GTIN, GLN, med mer.
QA – manuell kontroll
Produkter som blir godkjent i den automatiske kontrollen går videre til QA hvor våre konsulenter manuelt ser over informasjonen.
Grunndata som blir funnet i orden importeres til produksjonssystemet, og beskjed om godkjenning varsles leverandør.
Grunndata som ikke blir funnet i orden blir forkastet og beskjed om feil, samt årsak til avvisning, varsles leverandør på e-post og/eller SMS. Grunndata som registreres vil ikke være ferdig importert i EPD før man har fått en godkjent-melding og vil heller ikke være tilgjengelig for mottakerne.
Registrering gjennom webløsning
Leverandører som benytter webløsningen vil finne sine avviste produkter under menyvalget «Kladd avvist QA». Leverandøren kan her hente opp de avviste produktene, korrigere informasjonen, for deretter å sende grunndatainformasjonen på nytt til EPD.
Registrering gjennom øvrige metoder
Har du spørsmål om EPD via API, ta kontakt med support.
Eksport av produktinformasjon
Når leverandøren har opprettet et nytt produkt, eller endret et eksisterende produkt som også er blitt godkjent av QA, vil dette produktet være øyeblikkelig tilgjengelig for mottakerne.